Zgodnie z nowymi przepisami, od pierwszej sesji rady miasta/powiatu/gminy, na jednostkach samorządu będzie spoczywał obowiązek transmisji obrad do internetu. Sprawdzamy dziś czy piotrkowski magistrat i starostwo są na to przygotowane.
W obu urzędach otrzymaliśmy zapewnienie, że na pierwsze sesje wszystko będzie gotowe. – Proces organizacji transmisji z obrad Rady Powiatu jest zaawansowany. Zgodnie z przepisami, pierwsza transmisja odbędzie się w dniu zaprzysiężenia radnych VI kadencji, czyli 22 listopada. Sprzęt jest kompletowany, a w przyszłym tygodniu zostanie zamontowany w sali konferencyjnej starostwa powiatowego. Zainteresowani będą mogli śledzić online obrady na kanale YouTube. Koszt zakupu urządzeń i jego montażu to 30 tysięcy złotych (brutto) – poinformowała Aneta Stępień z piotrkowskiego starostwa.
Podobnie jest w Urzędzie Miasta. Tutaj informatycy także mają zdążyć z terminem. – Sprzęt jest już zamówiony, uruchomienie systemu w sali nr 1 będzie w przyszłym tygodniu. Cały system (2 kamery, mikser, rejestrator, laptop i.in.) kosztował 20 958, 57 zł brutto. Transmisja będzie się odbywała za pośrednictwem serwisu YouTube i dostępna będzie z poziomu strony BIP urzędu oraz np. www.rada.piotrkow.pl. Wersje archiwalne sesji również będą dostępne na tych stronach – mówi w rozmowie z nami Jarosław Bąkowicz z piotrkowskiego magistratu.
Polecamy