– Przy pętli autobusowej na ul. Dmowskiego wybudowaliśmy pierwszą stację transformatorową, do której niebawem zostanie podłączona stacja ładowania autobusów elektrycznych obsługująca „emzetki” korzystające z tejże pętli. Kolejne takie stacje transformatorowe staną na pętli przy ul. Słowackiego, a także na bazie MZK przy Krakowskim Przedmieściu – informuje piotrkowski magistrat.
– W ciągu najbliższych dni wybudujemy wszystkie stacje transformatorowe i przygotujemy infrastrukturę do podłączenia wszystkich stacji ładowania. Z kolei „ładowarki” powinny zostać ustawione w ciągu najbliższego miesiąca – informuje Karol Szokalski, dyrektor ZDiUM i zaznacza, że jest to niezbędna infrastruktura do tego, abyśmy w przyszłości mogli korzystać z autobusów elektrycznych.
– Na zajezdni MZK wybudujemy sześć dwustanowiskowych ładowarek do nocnego, wolnego ładowania. Natomiast na pętli przy ul. Dmowskiego ustawimy 2 stacje, a przy pętli ul. Słowackiego jedną do szybkiego ładowania autobusów – wylicza dyrektor.
Koszt budowy stacji ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą to niewiele ponad 9,8 mln zł. Około 25% tej kwoty stanowi zewnętrzne dofinansowanie.
W związku z trwającą budową ładowarek dla autobusów elektrycznych na pętli przy ul. Dmowskiego i brakiem możliwości zawracania na pętli od dziś (17.05) częściowo przywrócona zostanie obsługa ul. Dmowskiego przez autobusy linii: 2, 4, 6 i 9. Trasy ww. linii przebiegać będą następująco:
- autobusy linii 2, 4 i 9 w kierunku ul. Dmowskiego od przystanku Kostromska – Belzacka kursować będą al. Sikorskiego, Trasą N-S, ul. Dmowskiego do przystanku Dmowskiego FMG „Pioma”;
- autobusy linii 6 w relacji z Wierzej do przystanku Dmowskiego FMG „Pioma” od przystanku Dmowskiego – Poprzeczna kursować będą ul. Kostromską,
Trasą N-S, ul. Dmowskiego do przystanku Dmowskiego FMG „Pioma”; - autobusy linii 6 w relacji z Wierzej do przystanku Słowackiego Osiedle od przystanku Dmowskiego – Poprzeczna kursować będą ul. Dmowskiego i Trasą N-S;
- w kierunku centrum miasta dla linii: 2, 4, 6 i 9 przywrócone zostaną stałe trasy autobusów.
Ponadto dla linii 5 utrzymana zostaje obecna, zmieniona trasa przejazdu z pominięciem (w obydwu kierunkach) obsługi przystanku Dmowskiego FMG „Pioma”.
Polecamy