Chyba nikt nie kwestionuje tego, że strajkujący producenci trzody chlewnej mają problem. Brak opłacalności produkcji i utopione pieniądze w chlewniach, nie napawają optymizmem. Ponadto pukający do drzwi ASF powoduje jeszcze większe frustracje. Nic więc dziwnego, że rolnicy dają upust swoim emocjom. Tylko dlaczego tutaj? Podczas każdego z protestów straty liczą właściciele sklepów, stacji paliw, centrów logistycznych a nawet przewoźnicy realizujący kursy pasażerskie.
– Nikt z rolników z nami nie rozmawiał. O tym, że droga miała być zamknięta przez dwa dni, dowiedzieliśmy się dzień przed protestem. Nie sprzedajemy paliwa, a to dla nas strata rzędu 20 tysięcy złotych – mówi w rozmowie z reporterem Piotrkowskiego24 pracownik stacji paliw w Rękoraju.
W podobnej sytuacji są właściciele kilku sklepów zlokalizowanych przy DK91. – Panie, szkoda nerwów! Dziś mało co sprzedałam. Kto do nas przyjedzie? jeśli już jest klient to robi drobne zakupy, bo albo przyjdzie pieszo albo podjedzie rowerem – denerwuje się nasza rozmówczyni. – Niech strajkują, w pełni ich popieram, ale przypominam, że prawo nie powstaje na „dwunastce” w Rękoraju czy w Srocku, ale w Warszawie na Nowogrodzkiej i na Wiejskiej – dodaje kobieta.
Straty notują także zlokalizowane przy drodze krajowej centra logistyczne. Jeśli kierowca nie dowiezie na czas towaru, spedycja dostaje karę. Zdecydowanie największą powierzchnię magazynową posiada IKEA i to do tej firmy trafia i wyjeżdża z niej najwięcej transportów.
Centrum Dystrybucji IKEA w Jarostach jest jednym z największych centrów dystrybucji IKEA na świecie, stąd utrzymanie płynności dostaw, rozładunków i wyjazdów do naszych sklepów oraz dla klientów jest dla nas sprawą priorytetową. Monitorujemy obecną sytuację wewnętrznie, pozostajemy w ciągłym kontakcie z Policją i na bieżąco podejmujemy działania w celu zabezpieczenia pracy naszego magazynu.
Aneta Gil
Liderka ds. Komunikacji Zewnętrznej
IKEA Retail Sp. z o.o.
Nie tylko IKEA z niepokojem patrzyła na blokadę drogi. Po drugiej stronie DK91 swoją główną sortownię ma na przykład firma kurierska – ciekawe, ile paczek trafiło do adresata z opóźnieniem? W Woli Bykowskiej centra dystrybucji posiada wiele międzynarodowych i krajowych firm. – Dziś policja zdecydowanie lepiej sobie radzi. Jednak mamy drobne opóźnienia ciężarówek które jadą do nas głównie z północnej części kraju. Podczas pierwszego protestu, kiedy droga była zablokowana w Srocku, opóźnienia sięgały kilku godzin a w skrajnych przypadkach ciężarówki w ogóle do nas nie docierały. – mówił w środę w rozmowie z naszym reporterem Piotr Jamruszka z centrum logistycznego Piast Cargo z Woli Bykowskiej.
Jakie jest Wasze zdanie w tej sprawie? czekamy na komentarze.
Polecamy