Wójt Gminy Gorzkowice Alojzy Włodarczyk zawarł umowę z wykonawcą wyłonionym w drodze postępowania przetargowego na dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej na budynku stacji uzdatniania wody w Szczukocicach, stacji uzdatniania wody w Gorzkowicach oraz budynku Szkoły Podstawowej w Gorzkowicach.
W ramach realizowanego projektu pn.: „Poprawa efektywności energetycznej na terenie Gminy Gorzkowice” realizowanego przy udziale środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, firma wykona instalację fotowoltaiczną na trzech gminnych budynkach. To dwa budynki wodociągów oraz gorzkowicka podstawówka.
Zakres przedsięwzięcia obejmuje:
- dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 22,44 kWp dla podinstalacji PV1 oraz o mocy min 21,42 kWp dla podinstalacji PV2 na budynku Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Gorzkowicach montowana na dachu budynku,
- dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 48,96 kWp na budynku Stacji Uzdatniania Wody w Gorzkowicach montowana na gruncie,
- dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 48,96 kWp na budynku Stacji Uzdatniania Wody w Szczukocicach montowana na gruncie.
Staramy się, by nasza gmina była jak najbardziej EKO ale i oszczędna. Stąd inwestycje w odnawialne źródła energii. Przy niepewnych dziś cenach energii elektrycznej, prąd „ze słońca” nie dość, że jest tańszy, to jeszcze ekologiczny. Będziemy starać się, by podobnych instalacji w naszej gminie było jak najwięcej – mówi wójt Alojzy Włodarczyk.
Jednostka „kWp” określa jaką wydajność mogą osiągnąć panele fotowoltaiczne, jeśli ich praca odbywa się w tzw. standardowych warunkach pomiarowych. Najprościej ujmując – ile energii elektrycznej (1 kWh), jest w stanie wyprodukować dany panel lub cała instalacja fotowoltaiczna. Termin realizacji tego zadania to 2 miesiące od daty podpisania umowy.
Wysokość dofinansowania 385 049,71 PLN.
Polecamy