Zadanie pn: „Likwidacja odpadów niebezpiecznych zawierających azbest z terenu Gminy Gorzkowice” jest realizowane przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. Właściciele domów w których wykorzystywano azbest do ich budowy, mogą za darmo pozbyć się tych szkodliwych materiałów.
Gmina Gorzkowice złożyła wniosek o dofinansowanie programu likwidacji odpadów niebezpiecznych zawierających azbest. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi przekazał na jego realizację dotację w wysokości do 90% kosztów całkowitych, czyli niemal 28 milionów złotych.
– Program skierowany jest do osób fizycznych zamieszkujących na terenach gminy Gorzkowice. Żeby właściciel budynku mógł wziąć udział w programie, przede wszystkim powinien złożyć wniosek do naszego urzędu. Poza tym, posesja musi być ujęta w inwentaryzacji wyrobów azbestowych. Wzór wniosku dostępny jest na stronie internetowej. Co ważne, mieszkańcy nie ponoszą kosztów utylizacji azbestu. Dokładne terminy składania wniosków są publikowane na stronie internetowej gorzkowice.pl oraz informacja ta umieszczona jest na tablicach sołeckich – informuje wójt Alojzy Włodarczyk. – Zbiórka azbestu jest uzależniona od otrzymanej dotacji z Funduszu – dodaje wójt.
Termin zakończenia realizacja przedmiotowego zadania – 30.09.2020 r.
Polecamy