Piotrków TrybunalskiWażne wiadomościWydarzenia

Budowa tunelu w Piotrkowie jednak możliwa?

Temat budowy tunelu pod przejazdem kolejowym wzdłuż ulicy Słowackiego w Piotrkowie powraca jak bumerang. Okazuje się, że budowa tunelu jest możliwa bez blokowania dojazdu do ulicy Zielonej. Tunel byłby wtedy znacznie mniejszy, i dostępny jedynie dla samochodów osobowych. Ciężarówki i autobusy dalej poruszałby się ulicą POW i Wojska Polskiego. W tej sprawie z prezesem PKP Polskie Linie Kolejowej, spotkał się poseł Grzegorz Lorek.

Zamknięcie fragmentu Wojska Polskiego pokazało jak ważną arterią jest ulica Słowackiego. Od czasu wprowadzenia objazdów, ruchu pojazdów w tym miejscu jest znacznie większy. Dodatkowo każdorazowe zamknięcie przejazdu kolejowego na czas przejazdu pociągów potęguje korki. Z resztą, nawet przy przejezdnej ulicy Wojska Polskiego, zamknięcie przejazdu kolejowego po zwężeniu ulicy Słowackiego generuje gigantyczne korki sięgające poczty czy nawet budynku sądów i Placu Kościuszki. Nie inaczej jest w drugą stronę. Auta podczas przejazdu pociągów stoją nawet do ulicy Owocowej.

– Dostaję wiele zapytań w sprawie budowy tunelu pod przejazdem kolejowym w ciągu ulicy Słowackiego w Piotrkowie, dlatego wraz z posłem Wojciechowskim spotkaliśmy się dziś (28.01 przyp. red.) z Ireneuszem Merchelem, Prezesem Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe, który zapewnił, że PKP PLK ze swojej strony gotowe są do rozmów z miastem na temat tej inwestycji. Jest to możliwe zarówno technicznie jak i finansowo – informuje Piotrkowski24 poseł Grzegorz Lorek. – Rozwiązania są dwa – droższe i tańsze. Zaczynając od tańszego, to przejazd byłby dostosowany tylko i wyłącznie dla samochodów osobowych. Wjazd do tunelu byłby podobny jak ten na parkingi podziemne w galeriach handlowych. To jednak kłopotliwe, bowiem autobusy musiałby jeździć ulicą POW, ale za to byłby zachowany dojazd do ulicy Zielonej. Jeśli jednak zaprojektowalibyśmy przejazd w pełnych parametrach, to wtedy faktycznie nie byłoby możliwości dojazdu do ulicy Zielonej i kamienicy w najbliższej odległości przejazdu kolejowego. Ta druga koncepcja to koszt około 20 milionów złotych. Według zapewnień spółki kolejowej, PKP Polskie Linie Kolejowe wyłożą połowę kosztów. Co ważne, jeśli magistrat rozpocznie teraz rozmowy z PLK, to realizacja byłaby możliwa w już 2022 roku. Dodatkowo, pasażerowie z peronu 2 opuszczaliby peron także przejściem podziemnym – mówi poseł Grzegorz Lorek.

0 0 votes
Oceń temat artykułu
reklama
Subscribe
Powiadom o
guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Piotrkowianin
Piotrkowianin
28 stycznia, 2020 15:06

Parapapa uuu uu aa

Piotrkowianin
Piotrkowianin
Reply to  Piotrkowianin
3 lutego, 2020 08:36

Nie podszywaj się [xxxx]!

Polecamy

Back to top button
2
0
Would love your thoughts, please comment.x

Ej! Odblokuj nas :)

Wykryliśmy, że używasz wtyczki typu AdBlock i blokujesz nasze reklamy. Prosimy, odblokuj nas!