Miasto wyłoniło wykonawcę, który zmodernizuje jedne z najbardziej ruchliwych dróg w naszym mieście – ulice: Wolborską oraz Rakowską. Wbrew pozorom, żadna z piotrkowskich firm nie zajmie się tym remontem. Przebudowę wykona pruszkowska firma STRABAG – czytamy w komunikacie UM.
Piotrkowski magistrat na modernizację ul. Wolborskiej oraz Rakowskiej zabezpieczonych miał blisko 30 mln zł. Do przetargu stanęły dwie firmy, które swoimi ofertami znacznie przewyższały wstępne założenia.
– Na poprzedniej Sesji Rady Miasta, na wniosek prezydenta Krzysztofa Chojniaka, radni postanowili dołożyć brakujące środki, aby móc rozstrzygnąć przetarg – mówi Katarzyna Szokalska dyrektor Biura Inwestycji i Remontów i dodaje. – Dołożono 18 mln zł. Całkowity koszt wynosi nieco ponad 47 mln zł. Pozyskaliśmy również dofinansowanie na 28 mln zł. z rządowego programu „Polski Ład”.
Zwycięzcą przetargu została pruszkowska firma STRABAG SP. z o.o., która zrealizuje przedsięwzięcie w formule „projektuj i buduj”. Wykonawca będzie musiał wykonać inwestycję w terminie 37 miesięcy od dnia podpisania umowy, w tym: projekty wraz z wszystkimi uzgodnieniami do 18 miesięcy od dnia podpisania umowy. Ponadto zapisy umową stanowią, że roboty będą musiały być prowadzone w sposób zapewniający ciągły ruch na ulicy Wolborskiej i ul. Rakowskiej.
Zakres robót obejmuje:
- wymianę konstrukcji nawierzchni jezdni w ciągu ulicy Wolborskiej;
- wymianę konstrukcji nawierzchni jezdni w ciągu ulicy Rakowskiej;
- budowę chodników dla pieszych w ciągu ulicy Wolborskiej i ulicy Rakowskiej;
- budowę ciągów pieszo – rowerowych w ciągu ulicy Wolborskiej i ulicy Rakowskiej;
- budowę czterowlotowego ronda na skrzyżowaniu Wolborska – Rakowska;
- przebudowę skrzyżowań z drogami niższych klas;
- przebudowę parkingu wzdłuż ulicy Rakowskiej,
- budowę dodatkowego parkingu wzdłuż ulicy Rakowskiej;
- budowę miejsc postojowych wzdłuż ulicy Wolborskiej;
- przebudowę placu Litewskiego w zakresie wymiany konstrukcji nawierzchni;
- przebudowę (korektę) Ronda T. Pecolta;
- przebudowę i budowę zjazdów publicznych;
- przebudowę zjazdów indywidualnych;
- budowę zatok autobusowych w ciągu ulicy Wolborskiej wraz z peronami;
- budowę peronów przy przystankach autobusowych zlokalizowanych przy jezdni;
- przebudowę istniejącej pętli autobusowej przy ul. Rakowskiej;
- przebudowę istniejącego Ronda Narodowych Sił Zbrojnych na rondo turbinowe;
- budowę kanalizacji deszczowej;
- likwidację kolizji z infrastrukturą podziemną i nadziemną oraz zabezpieczenie sieci na czas trwania robót;
- budowę doświetlaczy przejść dla pieszych;
- budowę oświetlenia ulicznego;
- budowę kanału technologicznego;
- budowę i przebudowę sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w pasie drogowym,
- przebudowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami w pasie drogowym;
- przebudowę i zabezpieczenie kolidujących z inwestycją sieci: elektryczną (w tym oświetlenia ulicznego), teletechniczną, wodociągową, gazową i kanalizacji sanitarnej;
- wycinkę drzew w niezbędnym zakresie;
- założenie obszarów zielonych – nasadzenia kompensacyjne, trawniki, krzewy itp.;
- montaż elementów małej architektury;
- uporządkowanie terenu;
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego;
- wykonanie niezbędnych badań, pomiarów, prób i inspekcji kamerą.
Polecamy